因为传授魔法知识给麻瓜而被定罪。
每天都想和那维莱特贴贴。
不随大流,保持本心,开心重要。
LOFTER这个看不到简介我真的服气,其余请看置顶谢谢。

18. 有关魔杖-魔杖芯2

总索引:哈利波特知识科普总索引

首篇索引:霍格沃茨基本介绍

魔杖总目录索引:魔杖基本介绍


2. 龙

主要取自火龙的心脏神经,貌似还有肌腱神经。

Dragon

As a rule, dragon heartstrings produce wands with the most power,  and which are capable of the most flamboyant spells. Dragon wands   tend to learn more quickly than other types. While they can change  allegiance if won from their original master, they always bond             strongly with the current owner.

The dragon wand tends to be easiest to turn to the Dark Arts,          though it will not incline that way of its own accord. It is also the        most prone of the three cores to accidents, being somewhat             temperamental.   【来源:pottermore】


一般来说,龙的神经会使魔杖产生最强大的魔法,并且能够发出最华丽的咒语。龙杖使用者比其他类型的魔杖学得更快。虽然他们可以改变自己忠诚的对象,如果魔杖从原来的主人那里赢得的,他们总是与当前的主人紧密联系。

龙杖倾向于最容易转向黑魔法,虽然它不会自动向那个方向倾斜。但是它也是三个核心中最容易发生事故的,有点喜怒无常。

【翻译来源:有道翻译】(因为在下实在是很想吐槽有道,于是自己改了一下qwq)


(看到请点个赞,戳一下关注qwq,各位的支持就是在下最大的动力qwq)

评论 ( 1 )
热度 ( 90 )
  1. 共4人收藏了此文字
只展示最近三个月数据